İzlanda’daki çiftçiler, ana gereci salatalık olan tanımların TikTok’ta trend olması nedeniyle salatalık satışlarının ikiye katlandığını ve artan talebe yetişmediklerini belirtti.
Sosyal medya fenomenlerinin susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı biber yağı kullanarak lezzetlendirdiği ince rendelenmiş salatalıkla yaptığı salata tanımının TikTok’ta yayılması, İzlanda’daki çiftçileri zora soktu.
İzlanda’nın çiftçiler birliği olarak da bilinen “Bahçıvanlar Satış Şirketi”nden BBC’ye yapılan açıklamada, tanımın apansızın popülerleşmesi nedeniyle ülkedeki çiftçilerin artan tüketici talebine yetişemediği kaydedildi.
Açıklamada, her yıl ülkede yaklaşık 2 bin ton salatalık üretildiği belirtilerek sadece TikTok trendinin değil, çocukların yaz tatilinden dönmesinin ve şimdi gereğince üretim yapılmamasının da “salatalık kıtlığına” tesiri olduğu söz edildi.
Salatalıklı tanımların ülkede çok tanınan olduğu aktarılan açıklamada, tanımda yer alan öbür materyallerin de fazlaca satıldığı kaydedildi.
İzlanda’daki bir süpermarket zinciri Hagkaup da salatalık satışlarının iki kattan fazla arttığına işaret etti.