Orhonoğlu, “Sürdürülebilir Hayat Planı ile 10 yıllık bir gaye seti ortaya koyduk ve birçoklarını gerçekleştirdik. Dersler de çıkardık. Bu derslerle 2020’de Sürdürülebilir Ömür Pusulası, yani Compass stratejisini oluşturduk. Bu gayeleri 2030’a yönelik koyduk ve evvelki planın üzerine inşa ettik. 2024’te de gayelerimizi güncelledik. 2039’da net sıfır emisyona ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. Yeni maksatlarının dört ana odağı olduğunu belirten Orhonoğlu bunları; iklim, tabiat, plastikler ve ömür şartları olarak sıraladı. Orhonoğlu’nun verdiği bilgilere nazaran Unilever Türkiye, kendi operasyonlarında yüzde 78 sera gazı azaltımı sağladı. Ali Fuat Orhonoğlu şöyle devam etti:
“Türkiye’de elektromobilite dönüşümünü başlatmak için üç elektrikli tırla attığımız birinci adım ile birinci etapta yıllık karbon emisyonlarımızda 215 ton azalma hedefliyoruz. Konya Fabrikamızın güneş gücü tesisini açtık. Toplam 5 megavat kapasiteli tesisimizle, fabrikamızın toplam elektrik tüketiminin 1/3’ünü kendimiz üreteceğiz. Filomuza katılan yeni elektrikli araçlarımız, Algida depolarımızdaki yüzde 100 yeşil güç sertifikalı şarj istasyonlarında şarj edilerek, böylelikle büsbütün sıfır emisyon elde etmemizi sağlıyor. 2023’te birinci etapta trafiğe çıkan 20 elektrikli araç sayımızı, bu sene sonunda 80 araca çıkaracağız ve böylelikle operasyonlarımızdaki yıllık karbon salımını yaklaşık 500 ton azaltacağız.”